Hívjon:  +36 20-588-2299    +36 20-290-4414  
Írjon:  info@szekhelystop.hu  
     
SZÉKHELYSTOP.HU
Balmonik Hungary Kft.
 
FŐOLDAL

AJÁNLATUNK

GYIK

TUDNIVALÓ

RÓLUNK

Amerikai
jogi
ügyek

 
  GYIK - Gyakran ismételt kérdések  
     
 

Külföldi állampolgár is alapíthat céget?

Igen, de külföldi állampolgár esetén bizonyos esetekben kézbesítő megbízása szükséges, hogy a tag külföldi tartózkodása esetén a részére érkező küldemények is kézbesíthetők legyenek.


Kinek kell kézbesítési megbízottat alkalmazni?

Kézbesítési megbízott kötelező, ha a tag külföldi állampolgár, és nem rendelkezik magyarországi lakcímmel.

Kézbesítési megbízási szerződés szerint

  1. A megbízott a külföldi állampolgár részére érkező hivatalos leveleket átveszi.
  2. A megbízott a leveleket beszkenneli és e-mailben online továbbítja.
  3. Az ügyfél kötelessége e-mail címét heti rendszerességgel ellenőrizni.
  4. A kézbesítési megbízott felelőssége a levélátvétel és a továbbítás.
  5. A szerződés lejártát követően a külföldi állampolgárnak kötelessége a szerződést meghosszabbítania vagy új kézbesítési megbízottat választania, és ezt a Cégbíróság felé jeleznie. A kézbesítési megbízási szerződés a székhelyszolgáltatás szerződéssel együtt él, a székhely szerződés megszűnésével a kézbesítési megbízási szerződés is megszűnik.
  6. Levelek szkennelése és továbítása.

Mikor kezdheti meg a cégem a működését?

A cég a társasági szerződés ellenjegyzésétől számítva előtársaságként működhet és gazdasági tevékenységet folytathat, de a cégbejegyzésig hatósági engedélyhez kötött tevékenységet nem folytathat. Adószámot már a benyújtást, vagy azt követő munkanapon kap a társaság.


Mikor kell befizetni a törzstőkét?

A cég bejegyzését követő nyolc munkanapon belül a cégnek bankszámlát kell nyitni és arra a cég törzstőkéjét be kell fizetni. A bankszámla nyitáshoz Önnek szüksége lesz az aláírás mintára, társasági szerződésre, a cégbírósági bejegyző végzésre és a személyes okmányaira. A tőke befizetéséről szóló igazolás nem kell az ügyvédnek, de azt feltétlenül őrizze meg.


Mennyi kell legyen a minimálisan jegyzett tőke?

A hatályos társasági törvények szerint a Kft. minimális törzsbetét összege 3.000.000.- Ft. kell legyen és az egyes tagok törzsbetétje nem lehet kevesebb százezer forintnál. Zrt. esetén a minimális törzsbetét 5.000.000.- Ft., Betéti Társaság esetén továbbra sincs meghatározva a jegyzett tőke legkisebb összege.


Kft., vagy Bt legyen a választott társasági forma?

Mivel az egyszerűsített eljárás esetén az alapítás költsége mindkét társasági formánál megegyezik, ezért a Kft.-t érdemes választani. Ennek az az oka, hogy míg Betéti Társaságnál a társaság által nem fedezett költségekért a cégvezető korlátlanul, a saját vagyonával felel. Kft. esetén a tag a társaság kötelezettségeiért nem felel.


Mi a különbség az elektronikus cégeljárás és egyszerűsített cégbejegyzés között?

2008 július óta kizárólag elektronikus formában lehet bejegyzési és módosítási kérelmet előterjeszteni. A hagyományos eljárás beterjesztése is elektronikus formában történik. Az egyszerűsített eljárás azt jelenti, hogy az okiratszerkesztő ügyvéd egy már meglévő iratmintát használ, de ebben nem elehet módosítani az adatokat.


Elektronikus bejegyzés esetén a cégem is virtuálisan fog létezni?

Nem. Az iratokat Ön nyomtatott formában kapja kézhez, lepecsételve és ügyvédi ellenjegyzéssel. Az elektronikus eljárás csak arra vonatkozik, hogy az ügyvéd online nyújtja be a cégbejegyzési kérelmet.


Mi a különbség az egyszerűsített és hagyományos eljárással létrehozott cégek között?

Alapvetően nincs különbség aközött, hogy a céget egyszerűsített vagy hagyományos cégbejegyzési eljárással hozták létre. Mindkét esetben jogképes társaság jön létre. Fontos, hogy az egyszerűsített cégeljárás során az ügyvéd egy már meglévő (a cégtörvény mellékletben található) iratmintával dolgozik. Éppen ezért különleges megállapodásokat (pl. örökösödési feltételek) nem lehet az egyszerűsített eljárásba beletenni.


Miért van olyan nagy eltérés egyes szolgáltatók árai között?

2007. szeptember 1.-vel módosult a társasági és illeték törvény is. Ennek köszönhetően az elektronikus cégeljárással lehetőség nyílt a csökkentett mértékű illeték használatára. Korábban ez a fajta eljárás nem létezett, az illeték 100.000.- Ft. volt. A nem egyszerűsített cégbejegyzési eljárás esetén az illeték továbbra is 100.000.- Ft.


 
     
Székhelyszolgáltatás
- kinek

A törvény szerint 1997-óta minden cégnek cégbíróságnál bejelentett székhellyel kell rendelkeznie.
A székhelyszolgáltatást olyan kis-és közép vállalkozásoknak ajánljuk akiknek nem szükséges irodát fenntartaniuk vagy nem szeretnének alkalmazottra évi több százezer forintot költeni...

Tovább...
Székhelyszolgáltatás
- előnyök

A székhelyszolgáltatás legnagyobb előnye a kényelem Ön intézheti napi munkáját Mi azonnal értesítjük cégével kapcsolatos küldeményeiről.
Nálunk egy helyen lehet székhelye, ahol a titkári feladatokat is eltátjuk ön helyett, képviseljük cégét az állami szervek előtt és fogadjuk leveleit és küldeményeit...

Tovább...
Székhelyszolgáltatás
- miért mi?

Székhelyszolgáltatás Óbudán

- könnyű megközelíthetőség

- akár 3 órán belül tudunk Önnek székhely címet biztosítani

- megbízható, együttműködő partnerei leszünk Önnek

Tovább...
Székhelyszolgáltatás
- kérdések
Tovább...